זירת הפרסומות מטלה

זירת הפרסומות
מפרסם המוצר בוחר באיזו דרך הוא רוצה למשוך את תשומת הלב של הצרכן וכך בוחר כיצד ישפיע על יחסם, עניינם או רגשותיהם כלפי המוצר.
לשם כך יש לו 2 אופציות:
פניית מסר רגשית-
בפנייה רגשית המוען בפרסומת מנסה למכור לנו את המוצר בעזרת הצגה רגשית של המוצר. בבחירה בפנייה זו המון מבין שהיתרון של המוצר שלו שייך לחווית השימוש או לתועלת הרגשית, שהמוצר והשימור בו מוביל. בגישה זאת המטרה היא להשאיר אצל הנמען רושם חיובי על המוצר שיוביל בשלב מאוחר יותר לקניית המוצר. בפרסומת עם פנייה רגשית נראה שימוש רב בהומור ומוזיקה נעימה לצד שימוש בהפחדה ובסיסמאות שיפנו לרגש שלנו.
דוגמה לפרסומת רגשית:
פרסומת זו היא פרסומת רגשית מכיוון שלא מוצג בה שום הסבר עובדתי על המוצר ואין הרחבה על המוצר, יתרונותיו, רכיביו וכו'. קיים בה מסר הומוריסטי שמעורר את תשומת הלב של הצופה בפרסומת. יש ניסיון להרשים, ללמד ולשכנע את הצרכן לא דרך השכל אלא באמצעות עוררות רגשית כמו: התפעלות, צחוק, הנאה וכו'. המטרה המרכזית של הפניה הרגשית היא למשוך את הצופה, לעניין אותו, ליצור תדמית ייחודית למוצר ולנסות להתבלט מיתר הפרסומות.
באמצעות השימוש בדמויות של ביסלי והסטנדאפיסט אורי חזקיה לבושים בבגדי בלט הצופה מתעניין יותר במוצר מאשר היה צופה בפרסומת בה היו מציגים את החטיף בלבד.

פניית מסר שכלית-
גישה זו מבוססת על ניסיון לשכנע ולהעביר מידע על פעולתו של המוצר, התועלת העולה ממנו ויתרונותיו הברורים. בדרך כלל באמצעות טיעונים ישירים והסברים ברורים ולעיתים אך נתונים השוואתיים. גישה זו משלבת אינפורמציה רבה על המוצר ותכונותיו (פירוט מרכיביו, תיאורו, מחיר, הצגת תמונות של המוצר עצמו, תמונות האריזה וכו').
פרסומת זו היא פרסומת שכלית מכיוון שבסוף הפרסומת מוצגים יתרונותיו של המוצר (מיוצר מנתח שלם, 100% מרכיבים טבעיים, טעים ומזין). בפניה מסוג זה מתבססים בעיקר על העברת מידע על המוצר באמצעות הסברים ברורים, הדגמות והוכחות על יעילותו של המוצר.

המפרסם בוחר להשתמש בדמות מוכרת, שחקנית שברוב שעות היום היא עסוקה בעבודתה. בכך היא מייצגת את כלל האמהות שעובדות בשעות אלו. היא מנסה לשכנע כי השניצל אותו היא מפרסמת הוא בדיוק כמו השניצל אותו הן מכינות בבית ומנמקת את דעתה באמצעות פרטים על מרכיבי המוצר.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שלב המחקר

זירת המודלים

אובדן הילדות