שלב המחקר
קטע מספר 1: האודישן של יוסי פיטוסי
הקטע הראשון בו אעסוק הוא קטע מתוך התכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון" המשודרת בערוץ 12.
הקטע לקוח מתוך האודישנים של העונה ה5.
הקטע בו בחרתי מתחיל עם בהיכרות עם המתמודד יוסי פיטוסי, נהג משאית ביום ודי ג'יי בלילה, בן 40 מפתח תקווה. השיחה בינו לבין המנחים אסי ורותם התחילה בצורה קלילה בה הם דיברו בעיקר על תעסוקתו כנהג משאית ועל אופי עבודתו. ליוסי חשוב לציין כי הוא חולם להיות זמר מגיל קטן, מחדד את העובדה שהוא עוסק גם במוזיקה בשגרת היום יום שלו וטוען שהוא רוצה ומסוגל לייצג את מדינת ישראל באירוויזון.
במהלך הראיון, רותם מבקשת להגיד לו את האמת מבלי שיעלב ואומרת כי: "על פניו אתה לא נראה כמו זמר שהולך לכבוש עכשיו את הכוכב הבא. יש מצב שהחזות שלך מטעה אותי?" פיוטוסי ישר מרים גבה ונרתע מהשיחה. אסי מנסה להבין למה רותם מתכוונת, ורותם ממשיכה: " הוא נהג משאית, הוא בן 40, הוא לא הזמר הקלאסי שאתה אומר: וואו ראיתי אותך, יש לי הרגשה לגביך."
מיד לאחר מכן יוסי שואל אותה אם היא שמעה אותו שר ואומר שהוא מאוד נפגע וכועס ואף מצטט את המשפט "אל תסתכן בקנקן אלא במה שיש בו" שמסכם את כל הסטיגמות שנאמרו מפיה. רותם אשר קטנה ממנו ב6 שנים בלבד קובעת שהוא לא מתאים לפורמט התכנית רק על סמך המראה החיצוני שלו מבלי לדעת ולשמוע איך הוא שר, רותם אפילו לא מודה בטעותה וטוענת שהיא לא זלזלה לא בכלל ואף מצדיקה את מעשיה ואף מבקשת ממנו שיוכיח את עצמו באודישן- כאן, נשאלת השאלה למה מתמודד שמגיע להיבחן באודישן של תכנית טלוויזיה צריך להוכיח את עצמו בפני המנחה ולא בשביל הרצונות והשאיפות האישיים שלו?
המנחה אסי עזר, אשר נראה כי הוא בצידו של המתמודד ניגש למצלמה הצדדית ואמר שזו בדרך כלל אמירה שהוא היה נוהג להגיד. דבר שאמור להדליק נורה אדומה אצל כל צופה - למה שפיטה על סמך מראה חיצוני היא לגיטימית ומוצדקת? השיא באמירתו היה שהוא הציג את יוסי כאדם "סופר רגיש". הרי זה לא הגיוני שאדם שמגיע עם חלום מאוד גדול יפגע כאשר אומרים לו שהוא לא מתאים לפורמט מבלי שיקבל אופציה לנסות?
לבסוף, רותם עלתה לבמה בזמן האודישן והתנצלה בפניו. אך, התנצלות זו לא עבדה על הצופים בבית שקראו להפקה לפטר אותה מהתכנית. מטרת ההפקה היא לייצר כמה יותר עניין ותוכן מרגש ומעורר מחלוקת כדי להעלות את התכנית לסדר היום הציבורי. כך נוצר מצב שככל שהפגיעה במתמודד יותר מסיבית כך יש יותר עניין והצופה נהנה יותר מהצפייה.
על פי התגובות ברשת הדעה חלוקה- חלק קטן מצדיקים את התנהגותה של רותם, חלק לא מצדיקים את התנהגותה אך טוענים כי בגלל ההתנצלות המעשה נסלח, אך הרוב טוענים כי זהו מעשה שלא יעשה. אחת העוקבות בעמוד הפייסבוק של התוכנית כתבה: "מה שעשתה רותם סלע לפני עלייתו לבמה, פשוט מעשה שפל ומביש, נכון שהיא התנצלה, אבל זה היה מגעיל להוריד למתמודד את הביטחון לפני עלייתו לבמה". גולשת אחרת כתבה: "היא הראתה בדיוק מי היא ואת דעתה הוא בא לנסות הוא בא עם קול וקסם שלו, מנחים כמו רותם פוגעניים מול מצלמות הייתי רק מעיפה, הפגיעה שלו הייתה מוצדקת, היא ייבשה אותו מול מצלמות מול טלוויזיה מקווה שתיקחו אחריות ותעיפו אותה המקרה שווה תביעה רצינית זה צולם ושודר".
זה לא הפסיק כאן והיו עוד גולשים שכתבו: "מקווה שתחליפו מנחים מהר קשה מאוד לראות את התכנית בגללם", "ניחוח גזעני עלה מכל ההיערות של רותם.", "אותי יותר מטריד שדברים כאלה נאמרים בפריים טיים על חשבון של מתמודד מסכן וכל המטרה היא לגרום לעוד רייטינג והדבר הכי גרוע שהרבה בני נוער צופים בסדרה הזו וזה מה שמחלחל אליהם, לשפוט אדם,לשלול,להעליב ברבים להסתכל בשטחיות."
קטע מספר 2: האודישן של ברוך וייסביין
הקטע השני בו אעסוק הוא קטע מתוך התכנית "כוכב נולד" ששודרה בערוץ 22 לשעבר.
הקטע לקוח מתוך האודישנים של העונה השביעית.
כל אודישן נפתח בסרטון קצרצר בו המתמודד הציג את עצמו ולאחר מכן המתמודד מציג את עצמו באולפן האודישנים בפני השופטים. את השיחה באולפן מוביל המנחה צביקה הדר, מטרתו היא להכיר את המתמודד בצורה הטובה ביותר ע"י שאלות היכרות ראשוניות כמו מי המתמודד, מהיכן הגיע ובמה עוסק ועל סמך תשובותיו הוא ממשיך את השיחה לכיוונים שונים, לרוב בצורה קומית אף שלעיתים היא מוגזמת.
למרות שהקטע שודר לפני כעשור, עד היום הוא נחשב לאחד האודישנים הויראלים ביותר בתולדות כוכב נולד. הוא זכה להכתרות שונות ברשת כמו "האודישן הכי מצחיק בהיסטוריה", "האודישן הכי הזוי", "אודישן קורע", "האודישן הכי מצחיק בכוכב נולד" וכו'.
אך, היו מספר מעט של אנשים שדווקא יצאו להגנתו של ברוך. גולשת אחת טענה: "בן אדם מסכן, כמה פעמים הוא אמר שהמוזיקה חשובה לו וכזו ביקורת קיבל...אז כן, הבן אדם לא זמר תותח, לא דיבר בברור, אבל צביקה הדר הטיח בו ביקורת כזו לא הוגנת, דברים כאלו יכולים להכניס אנשים לדכאונות, הרי היא אמר שהוא מנסה להיות אמן בכל דרך אפשרית, להלחין לכתוב ועוד, אל תרמסו את הבן אדם המסכן, אל תצחקו לו בפנים, תרסנו את עצמכם, תאמרו לו "תקשיב אתה דיברת בקול חלש, אולי אתה מתרגש, חסר ביטחון, תנסה לבוא לפה עוד כמה שנים ואולי תעבור, אך כרגע אני פשוט לא יכול להעביר אותך". והטלוויזיה פשוט הלבינה את פניו וכך גם מי שהעלה לפה את הסרטון, פשוט בושה..." עוד גולש הוסיף כי: "זו ממש בושה איך שהם ואתם צוחקים עליו!! תשימו אותכם במקומו, אתם באים לתחרות לנסות לשיר וכולם צוחקים לכם בפרצוף ומעיפים אתכם עוד לפני שגמרת את השיר! ואז צוחקים וצורחים עליכם שאתם פשוט אפסים ולא יודעים כלום על זה. בטוח יש דרך עדינה ונחמדה יותר במקום לפרוץ בצחוק , אולי שירה זה לא הצד החזק שלו אבל שהיה לו אומץ לעשות את זה מגיע לו כל הכבוד!!" תגובה נוספת שהייתה היא: "כל אלו שצוחקים עליו, רמה פח... לבזות בן אדם מול רבים זה הדבר הכי נורא שאפשר לעשות".
מכלל התגובות ניתן לסכם כי למרות שהיו צופים שזיהו את ההשפלה הקשה והבינו כי האודישן הזה מבזה את ברוך וייסביין, שעל ההפקה אסור היה לשדר את זה ובעיקר שעל השופטים היה אסור להגיב בצורה כזו, רוב הצופים מתייחסים לאודישן הזה כאל בידור, הם נהנים מההשפלה ולא רואים בה כמשהו חריג ולא בסדר ואף דורשים מחבריהם ומכריהם שיצפו גם הם בסרטון הזה ויצחקו גם.
קטע מספר 3: הביקורת של יונתן רושפלד
הקטע השלישי בו אעסוק הוא קטע מתוך התכנית "מאסטר שף" המשודרת בערוץ 12.
הקטע לקוח מתוך פרק 10 של העונה השישית.
בכל פרק במאסטר שף, מוטלת משימה על חברי הנבחרת, לעיתים לבד ולעיתים בקבוצות. במשימה הם מתבקשים לבשל ע"פ מתכון מסוים או לפי קונספט ייחודי כאשר הם מוגבלים בזמן. במהלך המשימה הם צריכים לעבוד לפי ההוראות של השופטים, לבשל מנה, לסדר אותה בצורה יפה ומכבדת על הצלחת ולהגיש לשופטים. כאשר המנות מגיעות אל השופטים הם טועמים אותם ומביעים את דעתם על המנה ולבסוף מחליטים מי יודח מהתכנית ומי ימשיך לתכנית הבאה.
בסוף המשימה, השופטים טעמו את המנה של אחת הקבוצות והביעו את דעתם. המנה הייתה מבולבלת ולא נראתה כל כך טוב. השופטים אייל שני ומיכל אנסקי טעמו את המנה ולא התלהבו מהמראה שלה. אייל שני טען: "זה דואט של אסון, מנה שנראית לא יפה" אך הוא הבין את המורכבות של המשימה והעריך אותם. אחר כך מיכל הוסיפה אחרי שטעמה: "זה היה צריך להיות בפח". שניהם נימקו את הדעה שלהם והוסיפו מונחים קולינריים, ניתן לראות כי אין בכוונתם לפגוע אלא הם רק מביעים את דעתם על מנה שמראש סיכוייה להצליח היו נמוכים.
אחרון השופטים שניגש אל המנה היה יונתן רושפלד. הוא התחיל במשחק ושאל את מכיני המנה מה הם חושבים על שהוא הולך להגיד על המנה הזו? ברגע שהם סיימו את תשובתם הוא הרים את המנה ואמר: "מאסטר שף 2016. זה נקרא זבל. זה זבל." הוא המשיך ואמר: "אני לא טועם את זה אפילו, לא מעניין אותי לטעום את זה". חבריו השופטים ביקשו ממנו בתוקפנות שיטעם את המנה ואחר כך יביע את דעתו אך הוא בתגובה טען: "אי אפשר בכלל לשפוט דבר כזה. זה לא מכבודי בכלל לשפוט דבר כזה". הוא נשאר בדעתו, לא טען מהמנה וחזר למקומו בכיסא השופטים. אחת המתמודדות שהכינה את המנה ביקשה להגיב, ואמרה שיצאה מנה מבולבלת אך מעצם היותו שופט הוא צריך לטעום את המנה. הוא הסכים וחזר אל המנה והציב תנאי שהוא טועם בתנאי שהיא תטעם ביחד איתו. הוא בחר לא להביע את דעתו על המנה כמו שנהוג בתכנית, טעם וחזר לכיסאו במהירות אך כשהתיישב על הכיסא טען: "אי אפשר לאכול את זה בכלל".
התגובות ברשת היו סוערות וחד משמעיות- כולם טענו שההתנהגות של רושפלד לא ראויה להופיע בתכנית כזו ובטלוויזיה בכלל, הם הסכימו כי המנה לא נראית טוב ולא מגרה למאכל אך לא הסכימו עם הדרך בה הוא אמר את הביקורת שלו. גולשת אחת טענה: "אין בעיה אם זה שאתה ישיר אבל למה להשפיל את האנשים שבישלו? בשביל מי זה טוב??? בשבילם לא ובטח ובטח שלא בשבילך לפעמים האמת שלך מובילה אותך למקומות שרק מקטינים אותך... יש דרך לדבר ולהתבטא כלפי אנשים... ובטח שלהשפיל זה לא הדרך…" גולש נוסף חיזק דעה זו ואמר: "זה שהוא שף אין שום סיבה לדבר בצורה כזו יש דרך נאותה לומר דברים". גולשים נוספים קראו לפיטוריו מהתכנית בעקבות ההתבטאויות המשפילות שלו: "לדעתי צריך להוציא מחבורת השופטים את רושפלד זה אדם שפוגע בכבודם של אנשים שמנסים לבשל בלחץ. בלי ערכים. בלי כבוד עצמי. מתפרץ בזעם. בלי סבלנות. משפיל את המבשלים מבזה אותם . הגיע הזמן שיצא מרביעית השופטים מספיק שלושה בשביל לטעום אוכל." "רושפלד מגעיל! גס רוח ומתנהג בצורה איומה! גם אם יש דברים שאינם מוצאים חן בעיניו יש דרך מנומסת והגונה יותר לומר זאת! הגיע הזמן שרושפלד יעוף מהתכנית הוא כל הזמן חמוץ ולא מרוצה." "רושפלד פשוט מוציא את החשק לצפות בתכנית".
מכלל התגובות ניתן לסכם כי הצופים בבית לא אוהבים לראות השפלה מסוג כזה על המסך שלהם. ההתנהגות של רושפלד בוטה ולא מוצדקת. הוא לא מנמק את דעותיו כמו שמגיע למתמודדים שעבדו
קשה על המנה אותה הוא כינה 'זבל'. הצופים לא נהנים לצפות בו משפיל אחרים.
קטע מספר 4: האודישן של משפחת עפעג'ן
הקטע הרביעי בו אעסוק הוא קטע מתוך התכנית "רק רוצים לרקוד" ששודרה בערוך 22 לשעבר.
הקטע לקוח מתוך האודישנים של העונה הראשונה.
כל אודישן מתחיל בשיחת היכרות מאחורי הקלעים של המתמודד עם המנחים אסי עזר ורותם סלע. מטרת הראיון היא להציג בפני הצופה מיהו המתמודד, מאיפה הגיע, במה עוסק וכו'. הראיון מוצג לרוב בצורה קומית ע"י המנחים. השיחה בין המנחים למתמודד מאוד פתוחה וחופשית והמנחים מרגישים בנוח להגיד מה שהם חושבים- לטוב או לרע.
הקטע בו בחרתי מתחיל בשיחת היכרות עם משפחת עפעג'ן- מור בת ה17 והוריה ארז ולילך. ההורים הם רקדנים מקצועיים. לאמא יש סטודיו למחול, עשתה הפקות בהבימה ובקאמרי והאבא לימד באקדמיה למחול בירושלים. שניהם רקדו בלהקות מצליחות מאוד. מתוך ראיונות המשך התגלה כי תחילה מור רצתה להיבחן לבד אך בהפקה לחצו עליה שהוריה יצטרפו אליה ובמידה ולא- לא תוכל להיבחן, זו כנראה הסיבה לכך "שבמקרה" הוריו של המנחה אסי עזר הצטרפו אליו בזמן האודישן. במהלך הראיון בפרט והאודישן בכלל מוזכרת רבות העובדה שהם משפחה תימנית, ומכאן הגזענות רק גדלה. האודישן מתחיל ומשפחת עפעג'ן עולה לבמה. מתנהלת שיחת היכרות קטנה שעיקרה הוא עצם בואה של מור עם הוריה. רגע לפני שהריקוד מתחיל השופט דוד דביר טוען טרם צפה בריקוד: "חבר'ה זה הולך להיות פתטי". במהלך הריקוד השופטים מצביעים "אדום" ומחליטים לא להעביר אותם. בסוף האודישן, הם נאלצים לתת ביקורת ולהסביר למה לא העבירו. השופט עידן שרעבי מחיל להסביר אך באמצע דוד דביר קוטע אותו ואומר: "זה יפה לאשקלון, אבל זה פתטי וזה לא מתאים לכאן ואני אומר בתוך תוכי חבל שבאתם". האם לילך, ישר יוצאת כנגדו כדי להגן על ביתה אך דוד לא מקבל את מה שהיא אומרת וטוען שהיא "חיה על ענן". גם האב ארז יוצא להגנתה אך השופטים באולפן מגבים את דוד ומה שנשאר לצופה לראות זה קלוז אפ על הפרצופים המובכים של ההורים. בסוף האודישן, המנחה אסי עזר עולה לבמה כדי לרכך טיפה את המצב אך הוא בעצם מחזק את העלבון כששואל את דוד אם הוא לוקח את המילה "פתטי" בחזרה ודוד עונה חד משמעית לא. גם כשהם יורדים מבמה דוד לא מפסיק להגיד שהביצוע היה פתטי ומזעזע. למשפחה לא הייתה יכולת תגובה, כאשר הם ירדו מהבמה חיכה להם צוות צילום ושאל אותם מה יש להם להגיד לדוד דביר והם ענו לו, אבל בהפקה ערכו את התגובות שלהם בחוץ והשאירו את הדברים של דביר בלבד.
תושבי העיר אשקלון נפגעו מאוד מאמירתו של דוד דביר שטען שביצוע פתטי יכול לעבוד רק באשקלון. תושב העיר גיל סימה פנה במכתב רשמי של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, שנשלח ליו"ר ולמנכ"ל הרשות, כמו גם לנציגי הזכיינית קשת. אליה השיב נציב פניות הציבור, דוד רגב. רגב כתב בין היתר: "בעקבות תלונתך צפיתי בקטע עליו הלנת ומצאתי את תלונתך מוצדקת. אין חולק על כך שהשופט דוד דביר הוא שופט מקצועי ואולם באמירתו המתייחסת בצורה מזלזלת לעיר מגוריהם של שלושת בני המשפחה אין ולא כלום עם שיפוט מקצועי וכל כולה הייתה אמירה לא ראויה ומתנשאת לטעמי. היותו של השופט דביר תושב אשקלון לשעבר והעובדה שבני משפחתו עדיין מתגוררים בה, אינם מעניקים לטעמי לגיטימציה לאמירה מזלזלת זו שמוטב היה לו לא הייתה נאמרת. אני מצר על אי הנעימות שנגרמה לך ולצופים אחרים בהם תושבי אשקלון, מצפיה בקטע זה".
בנוסף לפניות אלו, גם ברשת היו לא מעט תגובות. חלק יצאו נגדו, חלק הצדיקו אותו אך אף אחד לא הצדיק את הדרך בו אמר את הדברים. גולשת אחת טענה כי: "שיתבייש לו מי הוא שיכפיש עיר שלמה???זה מעיד בהחלט על חוסר מקצועיות ולהגיד משהו כדי להגיד. הביקורת היא ביקורת לגיטימית בהחלט אבל מה קשור פתטי???מה הקשר להכניס את אשקלון כפריפריה שאין לה מושג בריקוד ומחול והיא מיושנת???אפשר היה בצורה מכובדת להגיד שזה מיושן ולא מתאים לפורמט מבלי לדרוס אנשים שרק רוצים להצליח ולהגשים חלומות בדרך. בייחוד כשמדובר בנערה צעירה ומקסימה.למה אדם במעמדו מרגיש צורך תמידי להשפיל אנשים???אולי כי הוא בעצמו חסר ביטחון או לא מרגיש אהוב ובעזרת השפלת האחר הוא מרגיש עליון???ואולי הגיע הזמן שגם ההפקה תעשה חשבון נפש עם עצמה האם עלינו למכור נישמתינו לשטן בשם הרייטינג בכל מחיר???שהרי התכנית צולמה לפני חודשיים ולא בלייב יכלו לערוך אותה בצורה כזו שלא תשפיל את עלמת החן המוכשרת עש לאמר שהופיע בתכנית שכל חטאה היה לנסות להגשים חלום. בושה וחרפה להפקה שכל נוהגת באנשים צעירים ונמרצים."
גולש נוסף טען: "מתנהג כמו בריון ,התעללות נפשית זאת עדיין התעללות ,הוא הורס את התוכנית ,איך המפיקיים נותנים לזה לקרות ומשאירים אותו ,הביקורת לא תמיד חייבת להיות טובה אבל צריכה להיות ביקורת בונה עם אמפתיות ולא לרסק את הבן אדם". גולש שהצדיק אותו אמר כי: "לדעתי דוד דביר הוא אמיתי גם אני לא רואה בריקודים של היום ריקוד זה באמת לא ריקודים... זה סתם קפיצות ותנועות ידיים.... בריקוד צריכה להיות גמישות רכות מסירה של הגוף ולא הפעלת שרירים ורובוטיקה..... ויש להבין את דביר בדבריו... אולי הוא מתבטא בהגזמה אבל הוא צודק. שפיטה זאת שפיטה והיא צריכה להיות ראלית אמיתית ולא נמרחת.."
מכלל התגובות ניתן לסכם כי כולם מסכימים כי התנהגותו של השופט דוד דביר מוגזמת ולא ראויה. גם אם יש כאלה שמסכימים עם דבריו וגם אם לא אף אחד מהצופים לא נהנה לראות אותו משפיל את המתמודדים שבאו לאודישן בפרט ואת כל העיר אשקלון בכלל.
קטע מספר 5: דורון מפסיד בהתערבות
הקטע החמישי בו אעסוק הוא קטע מתוך התכנית "גולסטאר" המשודרת בערוץ הוט 3.
הקטע לקוח מתוך פרק 28 בעונה השלישית שצולמה בארגנטינה.
התוכנית מציגה את פעילותה של נבחרת כדורגל המורכבת מידוענים. בכל פרק, הנבחרת עוברת חוויה משותפת אחרת. התכנית מחולקת ל2 חלקים: בחלק אחד נראים הידוענים מתאמנים, משחקים מול קבוצות אחרות ועוברים פעילויות המקדמות אותם להצלחה במשחקי הכדורגל ואילו בחלק השני יש להם זמן חופשי לעשות כרצונם (או כרצון ההפקה). גם בפרק זה אשר ממנו לקוח הקטע נעשתה החלוקה, קודם הם התאמנו במגרש ביחד עם המאמן ומיד לאחר מכן הם הלכו לנוח באגם.
בקטע זה דורון הוא הקורבן הקומי, זה שצוחקים עליו בעוד שכל האחרים המופיעים בקטע הם הגיבורים הקומיים שצוחקים עליו ע"י הרגשה של תחושת עליונות באמצעות הנמכתו של דורון. במהלך כל הקטע אף אחד לא ניסה לעזור לו וכולם ניצלו את תמימותו כדי לצחוק עליו יותר.
התגובות לקטע זה בפרט ולהתנהגות הגורפת במהלך כל הסדרה של השחקנים כלפי דורון הייתה חלוקה. היו הרבה תגובות של צופים שמאוד צחקו ונהנו מהקטע, היו כאלה שטענו שזה לא יפה ומכבד להתנהג ככה אבל עדיין היה קשה להם להתאפק ולא לצחוק והיו כאלה שטענו כי ההתנהגות של לירן וג'ובאני רדודה ומשמשת דוגמה רעה לצופים. בין כל תגובות ה'חחח' הרבות ניתן למצוא גם תגובות קצת יותר רציניות. גולש אחד טען כי: "רוסו ושטראובר שתי שחקנים שאוהבים לדרוך על אנשים . הלוואי ויום אחד הגלגל יחזור אליהם כמו בומראנג ויבינו שיחסי אנוש זה מעל הכל. שמח שהעונה הזו מסתיימת ולא אצפה בהם יותר . אגב גם בדישי לא נופל רחוק מהם- הוא גם היה גס רוח וחסר מעצורים- קודם חשוב הבן אדם ואחר כך ההומור. זה היה נראה שכל הקבוצה נגררה אחרי רוסו ובדישי. אכזבה שקיימים אנשים כאלה. תלמדו משפט חבורה של אפסים- והדרת פני זקן. כבדו את המבוגר מכם. דורון אוהבים אותך ואת המוזיקה שלך תמיד תהיה מי שאתה!" עוד גולש כתב כי: "כולם שם נגררים אחרי הבריון ועשו ממנו גיבור, רובם עלובים". גולשים אחרים כתבו על ההשלכות של ההתנהגות הזו על הצופים הצעירים: "למה לעודד התנכלות? יש ילדים שסובלים מזה וילדים זה הקהל פה". "אני מקווה שכל הילדים יראו את זה וילמדו מזה איך לא להתנהג, אפילו אם זה מבוים או מבוים במרומז, עדיין, זו דוגמה מצויינת למשיכת תשומת לב בצורה שלילית.זה אפילו מייצג את תסמונת האישה המוכה. ג'ובני רוסו מייצג את הגבר המכה, האלפא-דוג, ונוקט בשיטה של עין צוחקת עין דופקת. בכל מקרה אני חייב לציין שאם לא השטויות והאינטריגות האלה, התוכנית הזו הייתה משעממת לגמרי! בקושי משחקי כדורגל יש שם, רק כל מיני טקסים שטותיים ואימונים מטופשים ובעיקר משעממים." עוד מספר גולשים דיברו על ההתערבות השקופה של ההפקה בנעשה בתכנית: "עונה גרועה, הומור חלש, מבוים בהגזמה!!!" "נכון שהעונה מצחיקה יותר מעונות קודמות. אבל זה כמו תוכנית בידור ולא ריאליטי כי שום דבר שם לא אמיתי. אין בעיה שחלק יהיה מבוים כמו בכל ריאליטי אבל העונה הזאת מבוימת בהגזמה מטורפת. אני אישית מעדיף שיהיה פחות מצחיק ויותר ריאליטי."
מכלל התגובות ניתן לסכם כי רוב הצופים נהנו מצפייה בקטע זה. הם הסתכלו יותר על הפן המשעשע של המקרה ופחות על הפן המשפיל. רוב הצופים לא נכנסו לעומק הפרטים ומעט מהם דיברו על ההשלכות של ההתנהגות הזו, רובם פשוט העדיפו לצפות בקטע מטעמי אסקפיזם.
קטע מספר 6: האודישן של ג'ו אירווין
הקטע השישי בו אעסוק הוא קטע מהתכנית "אקס פקטור" ניו זילנד.
הקטע לקוח מתוך שלב ההופעות החיות של אותה עונה. בתכנית זו זה נחשב שלב מתקדם מאוד שרק הטובים ביותר מצליחים להגיע אליו (מתוך מאות שמגיעים לאודישנים נבחרים רק 5 בכל קטגוריה).
התגובות ברשת היו כמעט חד משמעיות, מלבד מספר בודד של גולשים שהצדיקו את התנהגות זוג השופטים, כמעט כל הגולשים טענו כי זו התנהגות מזלזלת ופוגענית ושאסור לתת במה לזוג הזה. גולשת אחת טענה כי: "חסרי כבוד בסיסי. כנראה שיש אנשים שעמדת השופט רק מעידה על אישיותם. הם חייבים להקטין את מי שמולם כדי להרגיש נעלים בעצמם. ביקורת לא צריכה להיות ביקורת הורסת, היא יכולה להיות ביקורת בונה. יש דרך גם לבקר. טוב שבחרו לפטר אותם. בעצם הפיטורים יש המון כבוד למועמד וגם לצופים, וגם חינוך למה מקובל ומהם הסטנדרטים לעמדת השיפוט." עוד גולש הוסיף כי: "פאתטיים. אנשים שחושבים שכמה שהם קטלניים, הם יותר "מתוחכמים" ורואים איך הם מזינים אחד את השנאה של האחר, כל אחד רוצה לפתע לקטול את הזמר בצורה יותר אכזרית. להקת פיראנות, טוב שפוטרו." גולשת נוספת הצדיקה אותה ואמרה כי: "בחיים שלי לא ראיתי אנשים שמשתמשים בכוח שלהם בצורה כ"כ הרסנית. אנשים מגעילים כאלה! מגיע להם שפיטרו אותם!!"
תגובות מסוג זה היו רבות, ולא רק בארצנו. מיד בסיום הקטע הרשתות החברתיות בניו זילנד הוצפו בקריאות להדחתם של זוג השופטים מהתכנית בעקבות התנהגותם. זמן קצר לאחר סיום התוכנית הודיעה הרשת על סיום תפקידם של קילס ומון כשופטים בתוכנית. על פי דיווחים בניו זילנד, הרשת עמדה בלחצים כבדים מצד מפרסמים וצופים בתוכנית שדרשו את סילוקם המידי של צמד המנטורים המתעללים. "מה שקרה אתמול בערב היה לחלוטין בלתי נסלח", הסביר מארק וולדון, מנהל הרשת בה משודרת התכנית בהודעה לתקשורת, "בעוד שמצופה מהשופטים ב'אקס פקטור' לעביר ביקורת על הופעות, לא נסבול כאלו התבטאויות הרסניות מצדם".
מכלל התגובות ניתן להסיק כי הצופים בבית ובאולפן היו עדים להשפלה ברורה ולכן מיהרו להגיב ולהגן על המתמודד האומלל. ההשפלה הייתה חד משמעית ולא משתמעת לשתי פנים ובעקבות כך גם התגובות לקטע שהיו רבות עד כדי פיטוריהם של זוג השופטים.
הקטע הראשון בו אעסוק הוא קטע מתוך התכנית "גוט טאלנט" המשודרת בערוץ 13.
הקטע לקוח מתוך האודישנים של העונה ה1.
התכנית "גוט טאלנט" היא תכנית בה אין תחום ממוקד אלא כל סוגי הכישרונות יכולים לבוא ולהיבחן באודישן. בסוף כל ביצוע השופטים מחליטים אם הם מעבירים את המתמודד או שלא. אך יש להם אפשרות לעצור את הביצוע באמצע במידה ולא אהבו אותו כלל, רק אם 4 השופטים ילחצו על הבאזר הביצוע יגמר באותו הרגע ולמתמודד לא תהיה אפשרות להמשיך והוא יודח ישירות.
האודישן מתחיל והמתמודדים דניאלה ויהל עולים לבמה בעוד שיהל לבוש בחלוק ונעלי בית. כבר בכניסתם השופטת מיה דגן זורקת הערה ואומרת "איזה הזיה", עוד מלפני שדיברה איתם וראתה את ביצועם, קבעה זאת רק על סמך הרושם הראשוני. החלק נקטע ועוברים למאחורי הקלעים לשיחת היכרות עם המתמודדים שצולמה לפני האודישן. בשיחה זו דניאלה מציגה לצופים את השיר הראשון שכתבה ואילו ההפקה בחרה להוסיף ברקע מנגינה אחרת שקודם כל מוציאה את הצופה מריכוז בשיר שכתבה אך בעיקר הופכת את הקטע לפחות רציני ויותר מזלזל. מלבד הקטע הזה, גם שאר הראיון מלווה במוזיקה מלגלגת המשויכת לזמרים חסרי מודעות עצמית בתוכניות כישרונות למיניהן וכך הם הופכים להיות מעין 'גימיק' של ההפקה. הראיון נגמר והאודישן מתחיל. דניאלה פותחת את המזוודה ומוציאה ממנה צעצועים המפיקים צליל כדי לתת לקהל להשתתף איתם בביצוע כשהיא תסמן להם. בתחילת הביצוע השופט ג'ורדי מסתכל למצלמה במבט ביקורתי מזלזל, מיד אחריו גם מיה דגן עם אותו המבט ואחר כך המנחים עופר שכטר ואסי ישראלוף הנמצאים מאחורי הקלעים צוחקים על מה שקורה באולפן. אך גם באולפן הזלזול לא נגמר כאשר ג'ורדי הנמצא באולפן מחקה אותם וגם אסי הנמצא מאחורי הקלעים. דניאלה מתחילה לשיר והמבטים המזלזלים של השופטים אל המצלמה לא נגמרים. ג'ורדי צוחק על הדרך בה הם בחרו לבצע את הביצוע (באמצעות צעצועים המפיקים רעש) ולוחץ על הבאזר ואומר: "זה גם סאונד". מיד אחריו גם מיה דגן לוחצת על הבאזר ותוך כדי מנסה לשכנע את השופטת נועה קירל שתלחץ גם: "נועה תלחצי כבר על הכפתור שיגמר הסיוט הזה". נועה לא ממהרת לפסול אותם ומנסה לתת להם עוד הזדמנות. בינתיים מאחורי הקלעים ניתן לראות את המנחים סופרים לאחור כדי לראות מתי יגיע הבאזר הבא וברגע שהם מגיעים ל1 השופט מאור זגורי לוחץ על הבאזר. בעוד שמיה מנסה שוב ושוב לשכנע את נועה שתלחץ על הבאזר המנחה עופר שכטר אומר: "לדעתי נתקע לנועה הבאזר, זה לא הגיוני שהם לא לוחצים". המצלמה חוזרת לאולפן ומיה לא נכנעת ושוב מנסה ללחוץ לנועה על הבאזר במקומה עד שהיא לא התאפקה ולחצה. הביצוע נגמר מאחר ו4 השופטים לחצו על הבאזר ואילו אסי מאחורי הקלעים אומר: "זה נגמר והיא לא מבינה שזה נגמר". הביצוע נגמר ועל השופטים לתת את הביקורת שלהם ולהסביר למה הם בחרו לעצור את הביצוע. ג'ורדי היה הראשון להסביר ואמר שהביצוע לא היה מספיק נועה. מיד אחריו דיברה נועה שהגנה עליהם במהלך הביצוע והייתה היחידה שניסתה לתת להם הזמדנות ואמרה שהיא לא כל כך הבינה, דניאלה בתגובה בחרה להפוך את הגלגל ולהגיד שהיא לא מבינה כי היא לא יודעת אנגלית. נועה הפעם בחרה להגן על עצמה וסגרה את האודישן. הקהל באולפן התעלם מכל הזלזול שנעשה מצד השופטים כלפי המתמודדים במהלך האודישן ובחר לעודד את נועה. כאשר הם ירדו מהבמה הם פגשו במנחים ודניאלה הגיבה לנעשה באולפן ואמרה: ""למה בריאליטי האלה (השופטים) צריכים לרדת עלינו? למה זה לא הפוך". האודישן הוא למעשה אמירה סאטירית, ביקורת חברתית נוקבת שבתוכנית הנוצצת הצליחו לפספס. המתמודדים שבאופן די ברור חיכו לרגע שהשופטים ילחצו להם אדום ויעשו מהם צחוק, קיבלו בדיוק את התוצאה לה כיוונו, ואפילו הספיקו לרדת על נועה קירל, ובכך להציג אמירה חריפה כנגד תרבות הריאליטי.

התגובות ברשת לא היו רבות מאחר וההפקה בחרה לא לתת לקטע זה במה גדולה ולא פירסמה את האודישן כקטע לצפייה ברשתות החברתיות, מי שרוצה לצפות בקטע זה יאלץ לצפות בו בפרק המלא. אך מה שכן צבר פופולריות זה החלק בו דניאלה עושה את הצעד ההפוך ומשפילה את נועה קירל. רוב הגולשים קודם כל צחקו מהקטע הזה ופחות התייחסו לאמירה המוסתרת בו. שאר התגובות היו חלוקות חלק הגנו על נועה וחלק לא. גולש אחד כתב לנועה: "אהבתי איך ששרפת אותה אחרי זה. כל הכבוד נועה. אל תתני לאנשים להפריע לך לעשות את מה שאת אוהבת." גולשת אחרת חולקת על דעתו ואומרת: "סוף סוף מישהו אומר לה את האמת בפרצוף." גם תגובות כמו: "זוג הזוי למה היה צריך לצאת מהמקלחת עם חלוק" היה ניתן למצוא הרבה.
מכלל התגובות ניתן להסיק כי המתמודדים לא הצליחו להשיג את מבוקשם. הצופים לא הבינו את הכוונה המוסתרת בכל האודישן הזה ורובם לקחו את האודישן בפן ההומוריסטי שלו או שבחרו להתייחס אליו קצת יותר ברצינות אבל זאת כדי לצדד בנועה קירל.
קטע מספר 8: האודישן של שגיא ורחלי
הקטע השמיני בו אעסוק הוא קטע מתוך התכנית "אקס פקטור" המשודרת בערוץ 13.
הקטע לקוח מתוך פרק האודישנים הראשון של העונה ה3.
כל אודישן מתחיל בשיחת היכרות מאחורי הקלעים של המתמודד. מטרת הראיון היא להציג בפני הצופה מיהו המתמודד, מאיפה הגיע, במה עוסק וכו'.
הצמד עולים לבמה ומציגים את עצמם. רחלי מספרת על ההפקות שעשתה ועל ציון בעלה, הקטע נקטע וניתן לראות את שתולי ההפקה שואלים אחד את השני אם הם מכירים את ציון. במהלך השיחה של הצמד עם השופטים, השופט סאבלימינל צוחק על ששגיא מדבר. השיחה מתגלגלת ושגיא מזכיר מספר פעמים שהוא זה ששיכנע את רחלי להגיע לאודישן, השופטת שירי מימון מנסה לנפנף אותו ואומרת: "כן, הבנו." כדי להעצים את הקטע השופט משה פרץ שואל אותו שוב מי שיכנע אותו לבוא, נראה כי השופטים מעודדים את ההשפלה הזו ולא רק שלא עוצרים אותה הם גם צוחקים. שירי ממשיכה את הנעשה ובמהלך השיחה חוזרת אחרי מילותיו של שגיא ובעצם מדברת אליו כמו אל ילד קטן. קצת לפני שהם התחילו לשיר השופטים התעניינו לגבי מוצאם והשופט עברי לידר בחר להגיב לזה בזלזול כשאמר: "הודי ורקדנית הודית שרים מזרחית" נראה כי מראש הוא מצפה שהביצוע יהיה כמו בדיחה. הצמד מתחיל לשיר ובמהלך כל הביצוע שלהם השופטים צוחקים עד כדי שמגיעים למצב של בכי, שמים ידיים על הפנים כאילו הם מיואשים ממה שהם שומעים, מתייחסים לזה כאל מופע בידור ולא אודישן, הם נהנים מעצם זה שהצמד לא מצליח לעמוד בציפיות התכנית. כאשר משה אומר ששגיא זמר טוב שאר השופטים צוחקים עליו. הביצוע נגמר ועל השופטים לתת את הביקורת על השיר. שירי לא מחכה ופותרת בביקורת מאוד משפילה: "הרגשתי כאילו אני יושבת עכשיו בבית, בכיף שלי, קצת מזפזפת בטלוויזיה, מרימה רגלים ואז השכנים פותחים את הקריוקי ומתחילים לצעוק לי באוזן שיר של דודו אהרון וזהבה בן. זה היה ממש חובבני, בטירוף". הקהל בתגובה צועק לה קריאות בוז. רחלי נפגעת ומנסה להגן על עצמה כאשר היא מאשימה את "הפלייבק החובבני" של התכנית. שאר הביקורות נקטעות מאחר ויש הצעה בשולחן השופטים לתת לשגיא להמשיך לבד אך הוא מסרב. ואם זה לא היה ברור עד כה, השופטים ציינו כל אחד בתורו שהם לא ממשיכים לשלב הבא. רחלי יוצאת פגועה מהבמה וניתן לראות את עברי באולפן מיתמם ולא מבין למה היא ככה עצבנית. המצלמה תפסה את רחלי נסערת וגם כשהיא מבקשת מהצלם שיפסיק לצלם אותה הוא לא מפסיק וההפקה משתמשת במצלמות שונות הנמצאות באולפן מאחר והיא לא יכולה לוותר על ההתמקדות ברגע המשבר של הצמד ביחד עם המשפחה. רחלי שיצאה מאוד פגועה מהיחס של השופטים בפרט וההפקה בכלל, איימה שתתבע את התכנית על העוול שנגרם לה. ההפקה, כדי "להשתיק" אותה, נתנה לה להופיע בתכנית חצי הגמר ביחד עם שותפה לאודישן שגיא ובעלה ציון .
התגובות ברשת לאחר שידור האודישן, לא היו חד משמעיות. הרבה גולשים התייחסו לחלק הקומי של הקטע ופחות להשפלה של השופטים. הרבה טענו שהאודישן מבוים ואף צחקו על החוסר מודעות של הצמד, מעטים הגולשים שהגנו עליהם. גולש אחד הגיב: "כמה עצוב שלאנשים בוגרים (מבחינת הגיל) אין שום מודעות לעצמם, ליכולות שלהם ולהתנהגות שלהם. לצפות ולא להאמין." עוד גולש אחד טען כי: "לדעתי האודישן שלהם הכי מדליק ומצחיק ברמות שחייב להיות בארץ נהדרת הם אלופים." גולש נוסף חיזק אמירה זו: "הקטע אמיתי?! הייתי בטוח שזה מערכון של ארץ נהדרת." גולשים נוספים התייחסו למקרה זה כאל תופעה מתפשטת בריאליטי: "חוסר מודעות קשה ויכולת לבצע ביקורת עצמית בטרם תתחיל בכלל לדבר. הזויה ברמות קשות. בדיחה ולעג לכל אייטם בידור. נתראה בעונה הבאה עם אותה גברת ללא שינוי אדרת." "רחלי ושגיא אקס פקטור למה אנו מופתעים. בכל ריאלטי מחפשים את העילג והטיפש והצליח להם. עובדה שמדברים עליהם." מנגד, היה ניתן למצוא גם כאלה שהגנו עליהם ויצאו כנגד הפקת התכנית: "אקס פאקטור מה זאת הבדיחה שהביאו לתכנית זוג הזוי כמו שהביאו. לא היו צריכים להגיע לבמה הזו מלכתחילה, לתת להם תחושה שהם שווים ולהעיף אותם. רק ההפקה אשמה, לא יפה לתת לאנשים "הרגשה" והסוף ידוע (הזוג לא הבינו שעושים עליהם תרגיל בידור)." "שירי מימון הייתה גועלית, אישה קטנה שמלגלגת על הנבחנים, פשוט אישה קטנה".
מכלל התגובות ניתן להסיק כי היו צופים שהבינו שמדובר בטריק בידורי של ההפקה בו הצמד נפל קורבן של ההפקה כדי לשעשע את הצופה, צופים נוספים ורבים נפלו בפח אותו טמנה ההפקה וצחקו ונהנו "מאנשים שעושים צחוק מעצמם".
קטע מספר 9: הביקורת של אסף גרניט
הקטע התשיעי בו אעסוק הוא קטע מתוך הסדרה "מהפכה במטבח" המשודרת בערוץ 13.
הקטע לקוח מתוך העונה השלישית.
רעיון הסדרה הוא לקחת מסעדה שלא מצליחה ובעזרת השף אסף גרניט להפוך אותה למסעדה ברמה. בתחילת כל פרק, השף אסף פוגש את בעלי המסעדה והעובדים בה, שומע על ההיסטוריה של המסעדה ועל ההרגלים שלה ולאחר מכן טועם מספר מנות מהתפריט כדי להבין מה מצבה של המסעדה מבחינת איכות האוכל, הטעם, השירות וכו'.
בקטע שבחרתי ניתן לראות את השף אסף טועם את אחת המנות. בעלת המסעדה ועובדיה נמצאים מאחוריו בחשש, מקווים שהאוכל ימצא חן בעיניו. אך אסף, בוחר לנקוב בביקורות קשות ונוקבות. אחרי הטעימה הראשונה שלו הוא שואל את מיסי בעלת המסעדה: "זה נראה לך כמו משהו שעושה חשק לאכול?" מיסי בתגובה מסבירה שמאחר וזו מסעדה מקסיקנית זו הצורה שלדעתה יש להגיש את המנות. אסף עונה לשאלתו הראשונה: "זה לא נראה כמו משהו שאפשר להכניס לפה." הוא אומר בתוקפנות שהעגבניות נראות ישנות, מיסי והשף מנסים להתגונן ואומרים שהכל חדש וטרי במיוחד בשבילו. אסף ממשיך ואומר להם שהם לא מצליחים בשום דבר. הוא מפורר את האוכל שבצלחת ושוב מדבר בבוטות: "זה ממש נראה כמו משהו שמישהו כבר אכל פעם ואז הקיא אותו." אסף מפורר גם את הבצק בטענה שהוא חי וקורא למיסי, בדרכה היא נראת מיואשת ואומרת "בבקשה" כלומר מתחננת שהפעם הביקורת שלו תהיה טובה אך גם הפעם זה לא ככה. אסף אומר לה שהוא לא רוצה לאכול את זה ובתוקפנות מבקש: "יש מצב שאת המנה הבאה אני אקבל משהו שאפשר לאכול?" בצורה הזו צולמה כל הסדרה, הדרך של אסף להביע את הביקורות שלו חייבות להיות מלוות באופן עקבי ורציף בהעלבות כלפי השפים ובעלי המסעדות שמתאמצים לכבד אותו ולהגיש לו אוכל בצורה הטובה ביותר.
התגובות ברשת חולקו ל2. חלק מהצופים עודדו את הדרך של אסף בטענה שזה הפורמט והוא עושה את עבודתו נאמנה מאחר והמטרה שלו היא להפוך את המסעדה לאיכותית ולכן חייב להיתפס גם על הדברים הקטנים ביותר ואילו החלק השני טוענים שאין זו הדרך להביע ביקורת לא משנה מה המטרה.
מצד אחד היה ניתן למצוא תגובות כמו: "אסף גרניט שף בחסד עליון שעושה סדר בבלאגן במסעדות אם זה בנקיון ואם זה שלא יהיה חלילה סלמונלה באוכל, היום כבר מפחיד ללכת למסעדות אחרי מה שראינו בתוכנית האחרונה אבל מה שכן אסף אתה 10." "שף טוב ובאמת עושה חסד למסעדות שלא מצליחות, תוכנית מקסימה ומעניינת." "אני לא יודע אם הרף שלו ממש גבוה או שהאוכל ממש גרוע." ומהצד השני היה ניתן לראות תגובות כמו: "אני אכלתי שם הרבה פעמים והוא סתם מלכלך על מקום מדהים קשה ליראות איך איזה בן אדם מעפן שעף על עצמו משמיץ אנשים בלי טיפת כבוד בושה וחרפה." "ואי לא מאמין לך.. אחלה אוכל יש שם." "יש לי בטן מלאה על העריכה המגמתית של התוכנית הזו... אין ספק שהמסעדה הייתה צריכה הצלה ואין ספק שאסף גרניט הוא שף מדהים שניתן ללמוד ממנו רבות, אבל הדרך שבה ההפקה מנסה להדביק לשף גרניט את האטיטוד של שף רמזי היא...מביכה בלשון המעטה…"
מכלל התגובות לא ניתן לסכם חד משמעתית מה הצופים חושבים על הקטע בפרט ועל הלך התכנית בכלל מאחר והדעות חלוקות ל2, יש כאלה שמצודדים בדרכו ומאמינים כי זו הדרך הנכונה להגיע לתוצאה טובה ואיכותית ויש הטוענים שאין זו הדרך כלל.
קטע מספר 9: כניסתו של אבירם לבית האח
הקטע העשירי בו אעסוק הוא קטע מתוך התכנית "האח הגדול" ששודרה בערוץ 12.
הקטע לקוח מתוך פרק כניסת הדיירים החדשים בעונה ה3.
בעקבות שידור הקטע, ברשת התחוללה סערה והיו אלפי תגובות בכתבות ובסרטונים השונים ששותפו. דעת הגולשים חולקה ל2: חלק אחד מהגולשים והצופים היה בצידה של ליהיא שלמרות כל מעשיה זה עדיין לא מגיע לה, בנוסף הם טענו שזו חציית גבול אדום מוחלטת והחלק השני היה בצידה של ההפקה טען כי מעשיה של ליהיא במהלך העונה היו לא נאותים ומן הראוי שהקהל בבית יוכל לראות גם את התגובה של ארוסה לבגידה ששודרה בשידור חי מול כל ישראל ובעיקר מול מכריו, משפתחו וחבריו של הארוס. גולשת אחת טענה כי: "שיכנס מגיע לו גם במה.הכבוד שלו בטמיון אחרי שארוסתו שכבה מול אלפי אנשים..גם לו יש עמדה!אין בי שום טיפה של רחמים כלפי הבנאדם הבוגדני ומגעיל הזה ליהיא! איכס שתעוף מהבית כבר אי אפשר לראות אותה!" גולש נוסף חיזק אמירה זו: "לליהיא לא היה גבול! זכות התכנית לעשות מה שהיא רוצה! אף אחד לא הכריח אותה להיכנס לבית האח הגדול או לעשות מעשה נבזי שכזה ולבגוד בשידור חי! לאן הגענו? בגידה אמורה להיות בושה! מההה? אנחנו חיות? ואיפה הייתה הרגישות שלה כשפגעה בו לעיני כל קרוביו וחבריו? שתקבל את מה שמגיע לה!!!" ואילו גולש אחד הילל את ההפקה על המעשה שלה: "לפני הכל אני חייב להתחיל בזה שהתוכנית אתמול מבחינתי הייתה השיא של השיא מכל העונות עד היום אין ספק שהשמיים אתמול רעדו מהבכי של ליהיא וטוב שכך כי יש לה הרבה על מה להצטער במיוחד בפני אבירם ואם בהפקה מבינים עניין לדעתי הבחור חייב לקבל חסינות ביום שבת כי זה ברור לכולנו שההדחה הבאה שתהיה על הפרק הוא ישר יעלה על ה"גרדום" בכל אופן לנו כצופים האח הגדול חייב לפחות להכניס אותו לביית אפילו אם זה לכמה שעות זה פשוט מתבקש!!!!!!! ובלי יותר מידי חארטות, האח הגדול אתה בלי שום ספק תותח!!" מהצד השני היה ניתן למצוא בין היתר גם תגובות המצדיקות את ליהיא, למשל כמו התגובה של הגולש הבא: "ערוץ 2 פשוט מגעילים ברמות! חוצפה שאין כדוגמתה. בשם הרייטינג הם מוכנים להתעלל באנשים! לזכותם יאמר שהם ידעו שהם עושים מעשה בלתי נסלח ולכן רק 4 יכנסו לבית האח הגדול. הם ידעו שהדיירים בבית לא יתנו להכניס אותו ולכן הם אלה שיחליטו. הרי אם זה היה תלוי בהצבעה של האנשים בחוץ הרי שאבירם היה נכנס בגדול כי אנשים מסריחים ורוצים לראות סנסציות! אני במקום ליהיא הוא נכנס אני יוצאת... את מה שקרה ביניהם יפתרו בחוץ ולא מול כל עם ישראל!!! חוצפה!!!! יש גבול לכל תעלול!!!!" גולשת נוספת הצדיקה אותו: "אין טיפת רגישות - זה חיים של בנאדם לא משנה אם אוהבים את איך שהוא מראה את עצמו ! יש גבול בתכניות כאלה וזה עבר כל רמה אפשרית. פשוט לא יפה ! אפילו שאני לא אוהב את ליהיא בכלל- בשביל מה להכניס את הארוס? צעד כזה מיותר, פרובוקציה בשקל תשעים. סתם, סתם אנשים שיוצרים ריבים ודם רק בשביל רייטינג! טיפת אנושיות לא נשארה בכם?!"
אני והאקס שלי נפרדנו לפני שנה וחודשיים והייתי בחודש השישי להריון. שנינו אוהבים אחד את השני וזה היה הלם עבורי וזה ממש שבר לי את הלב. ניסיתי להתקשר אליו ושני הקווים נותקו. ניסיתי להשיג אותו ברשתות החברתיות, אבל הוא סילק אותי מהן. ניסיתי להגיע להורים שלו והם אמרו לי שהבן שלהם אמר שהוא לא אוהב אותי ולא רוצה לראות אותי והם לא יודעים מה לא בסדר. בכיתי ובכיתי כל יום כי אהבתי אותו מאוד. עד שילדתי והתינוק היה בן שנה, לא הצלחתי להחזיר את אהבתי. שוב, התבלבלתי. אני לא יודע מה לעשות וגם איבדתי את העבודה ואין לי כסף לטפל בתינוק. הייתי אומלל בחיים אז בכיתי לאחותי וסיפרתי לה את הבעיה שלי ואמרתי שהיא יודעת על כישוף עוצמתי של דר אפאטה שעוזר לה כשהיא לא הצליחה להיכנס להריון. יצרתי איתו קשר במייל והוא אמר שהוא יעזור לי ואמר לי שאישה שמה כישוף על בעלי ואמרה שהוא יעזור לי לשבור את הכישוף כדי שבעלי יחזור אליי לנצח והדבר יהיה שלי. זו הייתה הפתעה גדולה עבורי שכל מה שהוא אמר קרה. בעלי מיד חזר אלי ואמר לי לסלוח לו. תודה רבה למטיל הקסמים החזק והאמיתי הזה. אני מתפלל שהוא יחיה זמן רב ויעשה עוד מהעבודה הנפלאה שלו. אם יש לך בעיה שמטרידה אותך בחיים, עליך ליצור קשר עם שחקן הכישוף החזק הזה! הוא יכול לעזור לך. הוא לא יאכזב אותך, אתה יכול להגיע אליו דרך כתובת ה-gmail: drapata4@gmail.com או שאתה יכול להשיג אותו דרך הוויבר/וואטסאפ שלו: +1(425) 477-2744
השבמחקהיי, אני כל כך מתרגשת לקבל בחזרה את הנישואים השבורים שלי ואת בעלי בחזרה אחרי שהוא עזב אותי ואת שני הילדים שלנו בשביל אישה אחרת. אחרי 8 שנות נישואים, בעלי ואני ניהלנו ויכוח אחד עם השני עד שהוא עזב אותי לבסוף ועבר לקליפורניה כדי להיות עם אישה אחרת. הרגשתי שהחיים שלי נגמרו והילדים שלי חשבו שלעולם לא יראו את אביהם יותר. ניסיתי להיות חזקה רק בשביל הילדים, אבל לא יכולתי לשלוט בכאבים שעינו אותי, הלב שלי התמלא עצב וכאב, כי באמת הייתי מאוהבת בבעלי. אני חושבת עליו כל יום ולילה ואני תמיד רוצה שהוא יחזור אליי, הייתי ממש מוטרדת והייתי צריכה עזרה, אז חיפשתי עזרה באינטרנט ונתקלתי באתר שהציע שד"ר אפטה יכול לעזור לי לחזור מהר , אז הרגשתי שאני צריך לנסות את זה. יצרתי איתו קשר והוא אמר לי מה לעשות ועשיתי את זה, ואז הוא עשה לי (Love Spell). 48 שעות לאחר מכן, בעלי באמת התקשר אלי ואמר לי שהוא כל כך מתגעגע אליי ולילדים, כל כך מדהים!! אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדים. אז, מאותו יום ואילך, נישואינו היו חזקים יותר מבעבר, הכל הודות לד"ר APATA. הוא כל כך חזק והחלטתי לשתף את הסיפור שלי באינטרנט. ד"ר אפטה הוא גלגל כישוף אמיתי ועוצמתי שתמיד אתפלל לחיות זמן רב כדי לעזור לילדים שלי בעת צרה אם אתה כאן וצריך את האקס שלך בחזרה או את בעלך עבר לאישה אחרת, אל תבכה יותר, צור קשר עם הקוסם החזק הזה עכשיו. הנה איש הקשר שלו: שלח לו דוא"ל לכתובת: drapata4@gmail.com, אתה יכול גם לשלוח לו Whatsapp/viber עם המספר הזה (+66 81 302 8552), תודה
השבמחקשלום לכולם, שמי איזבלה איתן, אני נשואה 30 שנה עם בעלי איתן, ויש לנו שני בנים, גדולים ממנו ב-20 שנה וקטנים ממנו ב-11 שנים. בעלי אהב אותי מאוד, אבל זה הגיע למצב שהוא ניהל רומן עם אישה שהיא עמיתתו לעבודה. אף פעם לא דמיינתי את זה, אבל איכשהו הגישה שלו כלפי וכלפי הילדים השתנתה, הגעתו המאוחרת מהעבודה גרמה לי לחשוב על זה, אפילו ביום הנישואין ה-30 שלנו ביוני, נמנעתי ממין כפי שהבטחנו לעשות בחתונה ביום הנישואין, 15 יום לפני יום הנישואין, הוא הודה שקיים יחסי מין עם עמיתתו לעבודה. הוא הביא אותה למיטה שלי כשהייתי מחוץ לעבודה, זה אומר שהרגשות שלי היו חסרי ערך לחלוטין, המצב הנפשי שלי מלא בייסורים, אני לא חושבת שאני יכולה לשכוח ולהחזיר לעצמי את הכאב, האישה הזאת שלטה לחלוטין, הוא ואני אף פעם לא רצינו לעשות את זה עם אלימות, היא רוצה לזכות בי כשהיא מתגרשת, היא אמרה שהיא מקנאה במערכת היחסים שלנו ותהרסת אותי בכך שתשיג את בעלי. הייתי צריך לדבר על זה עם חבר שביקש ממני למצוא קוסם כישופים טוב, קודם כל אף פעם לא האמנתי בתרופת האיות הזו, אבל הייתי חייב לנסות את זה עד שנתקלתי בד"ר אפאטה באינטרנט על איך הוא עזר לכל כך הרבה אנשים לחזור לאקס שלי ולעזור לי לתקן את הקשר ולגרום לאנשים להיות מאושרים בקשר שלי ועוד כמה סיפורים על מחלות רוחניות ועוד, הסברתי לו את המצב שלי והוא עזר לי להתפלל, כמה עשבי תיבול ושורשים ואת הקורבן הקטן שעשיתי, ובתוך שלושה ימים הוא חזר להתנצל וזה היה כמו נס בשבילי. האם את/ה זקוק/ה לעזרה כלשהי במערכת היחסים שלך כמו חזרת גבר, אישה, חבר, חברה, זכייה בלוטו, תרופות צמחיות למחלות, HIV, SPD, אסטמה, דלקת פרקים, שרירנים, שבץ או כל סוג של מחלה, בעיה רוחנית, עבודת קידום מכירות, צופים שקוראים את הפוסט שלי וזקוקים לעזרה כלשהי בנוגע לאתגרים בחיים צריכים ליצור קשר עם ד"ר אפאטה ותשמחו שעשיתם זאת. שלחו מייל ל- drapata4@gmail.com. ניתן גם ליצור איתו קשר דרך וואטסאפ / וייבר עם המספר הזה. (+447307347648) צרו קשר עם האיש הנפלא הזה עוד היום ופתרו את בעיותיכם ב-100%..
השבמחק